Служба автомобільних доріг
у Рівненській області

» Прес-центр » новини » Служба автомобільних доріг у Рівненській області нагадує водіям основи керування автомобілем під час дощу та гроз

Служба автомобільних доріг у Рівненській області нагадує водіям основи керування автомобілем під час дощу та гроз

За даними Рівненського обласного центру з гідрометеорології 13 липня в області мінлива хмарність, вночі короткочасний дощ, гроза, вдень сильний короткочасний дощ, гроза, місцями слабкий град. Вітер західний, 7-12 м/с, пориви 15-20 м/с. Температура повітря вночі 10-15º тепла,  вдень 18-23º тепла.

Зважаючи на нестійкий характер погоди: частих дощів, гроз та вітру на території Рівненщини, Служба автомобільних доріг у Рівненській області нагадує основні правила керування транспортними засобами під час опадів:

 Основні труднощі, що виникають під час дощу: підвищення слизькості дороги, розм’якшування узбіччя, погіршення видимості. Підвищена слизькості є особливо небезпечною, коли починається дощ; пил або нанесений на асфальт ґрунт, який розчиняється водою і утворює дуже слизький пласт на дорозі. Потрібно виявляти особливу обачність при під’їзді до перехресть зі ґрунтовими дорогами, а також при необхідності з’їзду на узбіччя. У цих випадках рух із мінімальною швидкістю – основний засіб забезпечення безпеки.

При сильному дощі вода проникає до колодок, це призводить до відмови гальм або різкого зниження їхньої ефективності. У такому випадку гальма просушують із дотриманням заходів обережності. При невеликій швидкості натискають на педаль гальма кілька разів до появи ефективного гальмування. При сильному дощі вмикають фари. Якщо через пласт води на, лобовому склі видимість недостатня, треба зупинитися й перечекати дощ. Водіям у дощ доводиться включати склоочисники, які не завжди справляються з потоками води, що заливають лобове скло, це заважає безпечному руху. До того ж під час дощу численні відображення в калюжках фар та ліхтарів дезорієнтують водіїв і пішоходів. В умовах мокрого й слизького дорожнього покриття зупиночний шлях збільшується в 4-5 разів!

На брудній або вологій поверхні дороги утворюється плівка, яка є змащувальним прошарком між шиною та покриттям дороги. До того ж бруд і калюжі можуть приховувати вибоїни в асфальті та відкриті люки каналізації. Особливо небезпечні перші краплі дощу. Вони змішуються з пилом на дорозі, і ця грязьова суміш діє як мастило. Через це, зчеплення коліс із дорогою різко зменшується, а гальмівний шлях різко збільшується. На такій дорозі не слід різко збільшувати швидкість або гальмувати, різко повертати кермо, так як колеса можуть втратити зчеплення з дорожнім покриттям. Це призводить до заносу, транспортний засіб стає не керованим.

Якщо попереду калюжа:

• знизьте швидкість;

• увімкніть «двірники»; 

• якщо автомобіль став ковзати, відпустіть педаль газу і спробуйте його вирівняти;

• ні в якому разі не маневруйте (не обганяйте, не повертайте), різко не гальмуйте;

• тримайте руки у верхньому секторі керма. На його мимовільні повороти слід реагувати короткими рухами.

• крутити кермо в бік заносу не рекомендується, тим паче, що вода зводить подібні дії «нанівець». До того ж, як тільки передні колеса зачеплять твердий ґрунт, автомобіль понесе в протилежну сторону. Тут треба чітко і вчасно встигнути зреагувати на повторний занос, інакше авто може перевернутися;

• коли авто виїхало з води, просушіть гальмівні колодки, натиснувши кілька разів на педаль гальма. 

• при проїзді перехресть під час дощу будьте особливо уважні по відношенню до пішоходів, які легко забувають про обережність, поспішаючи сховатися від дощу.

Прес-служба САД у Рівненській області